Ahogy egyre több ember vásárol online, úgy egyre többen vannak azok a kereskedők, akik az internetes kereskedelem területén próbálnak szerencsét. A saját webáruház készítése, indítása számos előnnyel jár a kereskedők számára, nem véletlenül választják egyre többet az online árusítást.
A webshop indítása már szinte kötelező, különösen azokon a kereskedelmi területeken, ahol legfőképpen fiatalok vásárolnak, ugyanis minél fiatalabb a célcsoport, annál nagyobb százalékban vásárolnak webshopból.
Nem csak a fiatalokat lehet azonban elérni egy webáruház segítségével, hanem általánosságban is sokkal szélesebb lehet a vásárlói kör. Ha rendelkezünk már üzlettel, bolttal, akkor sem kell azt megszüntetni, ugyanúgy működhet az tovább egy webshoppal párhuzamosan is. Az üzlet ki tudja szolgálni a helyi érdeklődőket, a webshop pedig az egész országot.
Ha új vállalkozásról van szó, és most kezdünk el kereskedni, akkor is megéri azonnal webshoppal indítani, akár úgy is, hogy fizikai üzletet egyáltalán nem nyitunk. Egy webáruház elindítása és működtetése is sokkal olcsóbb, mint egy üzlet nyitása. Nem kell üzlethelyiséget vásárolni vagy bérelni, nem kell dolgozókat fogadni, hanem akár saját magunk is el tudjuk indítani, otthonról a nappaliból is.
Az interneten a marketing lehetőségek is szélesebbek, valamint olcsóbbak is. Egy webshopot lehet hirdetni a Google-ben, a Facebookon, hírlevélben, de akár másik weboldalak felületén is a Google segítségével. Ezeknek a hirdetéseknek az ára attól függ, hogy mekkora a verseny az adott területen, könnyedén előfordulhat, hogy 10-20 forintokból lehet már potenciális vásárlókat csábítani webáruházad felületére.